Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ "ΣΤΕΛΙΟΣ ΖΑΧΑΡΟΥΔΗΣ" ΣΤΟ FAUSTO ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ ΚΑΙ ΩΡΑ 21.00

 ΕΚΘΕΣΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
 ΤΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΣΤΕΛΙΟΥ ΖΑΧΑΡΟΥΔΗ 

ΕΚΘΕΤΟΝΤΑΙ ΔΥΟ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΕΡΓΩΝ

 ΠΟΡΤΕΤΡΩΝ ΦΙΓΟΥΡΕΣ 

 ΕΝΑΡΞΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ ΩΡΑ 21.00 .....

,
 ΣΤΟ ΚΑΦΕ ΜΠΑΡ ΦΑΟΥΣΤΟ 
 ΟΔΟΣ ΠΛΟΥΤΩΝΟΣ 28 ΜΕ ΑΝΔΡΙΑΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ΓΩΝΙΑ ,

 ΤΗΛ , 2310410336 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ .... 

ΕΚΘΕΤΟΝΤΑΙ ΔΥΟ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΕΡΓΩΝ ΠΟΡΤΕΤΡΩΝ ΦΙΓΟΥΡΕΣ , ΕΝΑΡΞΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ ΩΡΑ 21.00 ..............



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Στέλιος Ζαχαρούδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε σχέδιο, γραφιστικές τέχνες και διακόσμηση εσωτερικών – εξωτερικών χώρων. Την περίοδο 1978-1983 πραγματοποίησε σπουδές ζωγραφικής με καθηγήτρια τη ζωγράφο EVA BATSLACOVA στη Σχολή Καλών Τεχνών της Πράγας, Τσεχοσλοβακία. Παράλληλα στο Τμήμα Σκηνογραφίας της ίδιας σχολής παρακολούθησε μαθήματα σκηνογραφίας και ενδυματολογίας θεάτρου. Κατά την παραμονή του στο Μόναχο Δ. Γερμανίας και στη συνέχεια στη Νέα Υόρκη κοντά στο ζωγράφο A. CACOSIAN, γνώρισε και μελέτησε τις νέες τάσεις της ζωγραφικής που επηρέασαν και τη δική του πορεία. ΄Εργα του έχουν παρουσιαστεί σε 12 ατομικές και 15 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Για τον Στέλιο Ζαχαρούδη έγραψαν…
Heinz Ohff Καθηγητής Ιστορίας της τέχνης Μονάχου Το 1981 
Στους πίνακες της παλιότερης δουλειάς του εντάσσεται στον αφηρημένο εξπρεσιονισμό αναπτύσσει ένα κεντρικό πυρήνα χρώματος που αλλού εκτινάσσεται προς τα άκρα και αλλού απλώνεται ήρεμα σε όλη την επιφάνεια του πίνακα. Στην νέα του δουλειά η οποία είναι ανθρωποκεντρική σχηματοποιούνται φιγούρες ανθρώπων οι οποίες συμπλέκονται με την πανδαισία των χρωμάτων της όλης επιφάνειας.
A.CACOSIAN Ζωγράφος Ν. Υόρκη Το 1983

Με την ζωγραφική του Ζαχαρούδη νιώθουμε την πλατειά ανάσα της ελευθερίας και την γνώση φόρμας και χρώματος.Έφη Σκυλίτση MA Arts Critism Το 2004 
Μιλώντας για το ζωγράφο Στέλιο Ζαχαρούδη δεν πρέπει να κάνουμε το λάθος να θεωρήσουμε το σημείο στο οποίο έχει φτάσει καταληκτικό, γιατί ο Ζαχαρούδης είναι ένας ζωγράφος που αγαπά την εξέλιξη. Τελειώνοντας μια σειρά έργων που ο ίδιος ονομάζει ενότητες, στις οποίες ασχολείται διεξοδικά με ένα θέμα, προχωράει σε άλλες , χρησιμοποιώντας τελείως διαφορετικές τεχνικές και παίρνοντας την έμπνευσή του από τελείως διαφορετικές πηγές. Από την αρκετά συντηρητική και λεπτομερή απεικόνιση των λιμανιών της δεκαετίας του ΄80, όπου ερευνά τη φύση και το αστικό τοπίο, διοχετεύει την ενέργειά του στην ανθρώπινη μορφή και φιγούρα. Με εφόδια την εμπλουτισμένη με αποθέματα βυζαντινής παράδοσης πλαστική του μνήμη, τη προσωπική του μελέτη πάνω στα χρώματα και την ποικιλία των υλικών που ο ίδιος παράγει και χρησιμοποιεί, αλλά και την επιρροή του από τον θεατρικό χώρο και τον Γερμανικό και Αμερικάνικο εξπρεσιονισμό, ζωγραφίζει πρόσωπα, αλλά πιο εύστοχα και άλλα ίσως λιγότερο, όμως πάντα διανθισμένα με ένα προσωπικό ενδιαφέρον. Καθώς η εξέλιξη αναπόφευκτα οδηγεί στην αφαίρεση , ο Ζαχαρούδης αρχίζει να αφαιρεί από το πρόσωπο και τη φιγούρα κρατώντας κυρίως δραματικά περιγράμματα, τοποθετημένα σε ευφάνταστο φόντο. Το φόντο παρουσιάζει και από μόνο του εικαστικό ενδιαφέρον, δίνοντας μια μεγαλύτερη ενότητα στο σύνολο, καθώς δημιουργείται με ποικίλες τεχνικές και υλικά, όπως χαρτί, γάζα, ξύλο, σήτα, μουσαμά, άμμο κ.α. Κάποια απ΄ αυτά τα πρόσωπα είναι απλοϊκά στην εκτέλεσή τους, σχεδόν παιδικά, κρατώντας όμως μια πνευματικότητα που η βυζαντινή αγιογραφία μας δίδαξε πως εκφράζεται κυρίως μέσω των ματιών. Τα μάτια φαίνεται να παίζουν μεγάλο ρόλο στα πορτραίτα του Ζαχαρούδη, εκφράζοντας άλλοτε λύπη, άλλοτε πόνο, άλλοτε χαρά ή αδιαφορία, δημιουργώντας κατά κάποιο τρόπο ένα πέρασμα ανάμεσα στον καλλιτέχνη και τον θεατή. Η εμμονή με την πρωτοτυπία είναι μια έννοια πλέον ξεπερασμένη στην τέχνη, καθώς τα περισσότερα πράγματα έχουν ήδη γίνει και πλέον μόνο προς τα πιθανά νέα υλικά και στην τεχνολογία θα ΄πρεπε ίσως να αποταθούμε για να μας δώσει κάτι καινούργιο. Ας μου επιτραπεί εδώ να σημειώσω ένα μέρος από την ουσιαστική και διεισδυτική ματιά της κ. Μαρίνας Λαμπράκη Πλάκα : «η αισθητική της πρωτοπορίας στηρίχτηκε... σε μια παράδοξη « βούληση αμνησίας», σε μια φανατική πολιτισμική λήθη». Είναι κάπως άτοπο, λοιπόν να κρίνουμε, έναν /μία ζωγράφο μόνο σύμφωνα με το τι νέο έχει να μας δώσει , μπορούμε όμως σίγουρα να εξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο μας δίνει κάτι, πόση αλήθεια κρύβει η ματιά του/ της, ποια η λειτουργικότητα αυτού που δημιουργεί και ποια η ουσία του. Θέλω να πιστεύω πως ο Ζαχαρούδης διατηρεί μια παιδικότητα που συχνά μας οδηγεί στη αλήθεια, η ματιά του δεν μένει απαθής, στην συνεχή αλλαγή που μας περιβάλλει, φορμάρει τα δημιουργήματά του με αρκετό συναισθηματισμό αλλά και χιούμορ, και παράγει, τελικά ένα έργο το οποίο γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρον στην εξέλιξή του.

Μαρία Α. Αγγελή Θεωρητικός – επιμελήτρια τέχνης Το Μάιο 2004
Επιδράσεις της βυζαντινής δημιουργίας και της αναγεννησιακής μάσκας μπολιάζονται με τη χειρονομία στη ζωγραφική πράξη και οδηγούν – όχι παράδοξα- στην απλοποίηση, ως λιτή δημιουργία. Ο καλλιτέχνης Στέλιος Ζαχαρούδης με έντονη απόδοση των ανθρώπινων χαρακτηριστικών χαρτογραφεί κατ΄ επιλογή πρόσωπα φανταστικά ή πραγματικά, παραμερίζοντας το ρεαλιστικό στοιχείο και προτάσσοντας την υποβλητική αφαίρεση, την ανάγνωση του θεατή και την ψυχική εμπειρία. Οι γραμμές αδρές μεταφέρουν την εσωτερικότητα των προσώπων, τα οποία βγαίνουν προς το θεατή αναζητώντας επικοινωνία. Τα χρώματα καλύπτουν λυρικά τη φιλόξενη σε υλικά μικτής τεχνικής επιφάνεια των έργων, στην οποία τα μάτια πρωταγωνιστούν. In the beginning was the eye ήταν ο τίτλος ταινίας της νεαρής σκηνοθέτιδας Bady Mincle στο τελευταίο πρόσφατο 15νθήμερο νεαρών σκηνοθετών στις Κάννες. Η εναλλαγή ψυχρών – θερμών χρωμάτων και σουρντίνας – έκρηξης στο σχεδιασμό των ματιών αγγίζει το θυμικό. Ανθρωποκεντρικός τα τελευταία χρόνια της δημιουργίας του ο Ζαχαρούδης αποκαλύπτει με ευθύ, άμεσο και ιδιαίτερα προσωπικό ύφος γεγονότα προσώπων. Τα γεγονότα σκέψης, για το Foucault, αναιρούν την υπόθεση του πλαισίου μέσα στο οποίο αναπτύσσονται, προκαλώντας την ευκαιρία για την κατασκευή ενός άλλου πλαισίου. Τα πρόσωπα του Ζαχαρούδη σε πρώτη ανάγνωση έμφορτα σε πόνο, απορία, λύπη ή χαρά προτείνουν ίσως τελικά συναισθηματισμό και χιούμορ στην αντιμετώπιση της ζωής. Η θρησκεία ερμηνεύει τα μεταφυσικά κίνητρα της ζωής με τα σύμβολά της, η φιλοσοφία με την εννοιολογία και την ανάλυση. Η τέχνη επιδιώκει να τα εκφράσει με τον κόσμο των μορφών που δημιουργεί. Η ζωγραφική του Ζαχαρούδη τροχοδρομεί ανθρώπινα τοπία- μοναχικές φιγούρες που τοπιοθετούν βιώματα, αισθήματα, καταστάσεις, μνήμες, εφαλτήρια ταξιδιού ενδοσκόπησης για το θεατή και το δημιουργό.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου